penktadienis, spalio 21, 2016

Karklinių bendruomenė įgyvendina darnaus vystymosi tikslus

Pranešimą parašė Adas Viliušis

Nesibaigiantys ūkio darbai. Mažas laisvalaikio užimtumas. Alkoholizmas. Tokios asociacijos ir vaizdiniai, ko gero, ne vienam kyla mintyse vos tik išgirdus žodį kaimas. 

Molio lipdymo užsiėmimus veda Laura Urbšytė. (Nuotr. Jolitos Tekorienės)
Tačiau pagalvojus apie Karklinių kaimą šie niūrūs viražai išsisklaido tarytum rūkas. Pastaruosius kelerius metus kaimo bendruomenė patiria tikrą kultūrinį „renesansą“, kurio viena iš pagrindinių priežaščių – daugiafuncio centro įkūrimas kaimelio širdyje. Staiga vėl iš užmaršties atgijo kadaise vykdytos kultūrinės veiklos – atkurta teatro studija, susibūrė du muzikiniai ansambliai, vėl imtos vykdyti įvairios edukacinės programos, rengiami susitikimai su žymiais visuomenės veikėjais.

Nuo šio rudens karkliniškius džiugina dar trys papildomos nemokamos veiklos – aerobikos treniruotės, molio lipdymo ir popieriaus karpymo užsiėmimai. Pasak kaimo bendruomenės pirmininkės Jolitos Tekorienės, bendruomenė įgyvendina du laimėtus projektus „Pinam kartos – kartų pynę“, finansuojamą LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir „Sportiškos ir sveikos gyvensenos receptai Karklinių kaimo bendruomenėje“ iš Kūno kultūros ir sporto departamento prie LR Vyriausybės lėšų.

J. Tekorienė teigia, kad bendruomenė siekia prisidėti prie Jungtinių Tautų vykdomos darnaus vystymosi politikos, paskelbtos 2015 m. rugsėjo 25 dieną vykusiame JT Viršūnių susitikime. Du iš septyniolikos užsibrėžtų darnaus vystymosi tikslų – užtikrinti sveiką gyvenimą, skatinti visų amžiaus grupių gerovę ir užtikrinti visaapimantį bei lygiavertį kokybišką švietimą, skatinti visą gyvenimą trunkantį mokymąsi, yra tiesiogiai susiję su bendruomenės įgyvendinamais projektais. „Manau, kad Karklinių kaimo gyventojo, kaip ir kiekvieno Lietuvos piliečio, sveikatos puoselėjimas, jo fizinio pajėgumo didinimas, puikaus fizinio pasirengimo skatinimas yra labai svarbus uždavinys tikslingam fiziniam jėgų panaudojimui ne tik valstybės, bet ir pasaulio labui. Taip pat centre vykdomi meniniai užsiėmimai lavina tokias kompetencijas, kaip kūrybingumas, kritinis estetinio grožio vertinimas, darbas grupėje, socialiniai įgūdžiai. Visi šie gebėjimai yra reikalingi aktyviam ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio piliečiui“, pasakoja karkliniškė.

Karklinių daugiafunciame centre molio lipdymo užsiėmimus rengianti Keturvalakių daugiafuncio centro-mokyklos technologijų ir dailės mokytoja Laura Urbšytė yra įsitikinusi, kad jos užsiėmimai kaimo žmonėms leidžia nors trumpam ištrūkti iš rutinos rato, susitikti su pažįstamais, su kuriais galima smagiai pasišnekučiuoti kūrybinėje aplinkoje. Negana to, ši veikla yra priskiriama dailės terapijai, kuri padeda kontroliuoti savo emocijas, suvokti savo jausmus ir mažinti stresą.

Bevaikštant antradienio ir penktadienio vakarais po centro patalpas dėmesį patraukia koridoriuose lūkuriuojanti įvaraus amžiaus moterų grupelė. Čia jos visos entuziastingai nusiteikę laukia atvykstančios aerobikos trenerės. Iš visų moterų savo jaunatviška energija išsiskiria 68 – erių Genovaitė Sidabrienė. Moteris džiaugiasi, kad centre yra galimybė lankyti įvairius užsiėmimus. Be aerobikos treniruočių G. Sidabrienė lanko ir profesionalios popieriaus karpytojos Oksanos Kraipavičienės karpinių būrelį. Karpydama lavinu smegenis, o kai sportuoju neleidžiu sau stingti. Noriu dar pabūti žemėje…”, šypsosi Genovaitė. 

Kitos kaimo moterys, Zita Galeckienė ir Rita Kriaučialiūnienė, paklaustos, ar gyvenant kaime nesunku atrasti laiko dar ir papildomoms veikloms, viena kitai pritaria, kad kas nori, tas laiko randa, o nenorintieji visada ieško būdų savo pasyvumą pateisinti. Abi moterys teigia, jau pajutusios užsiėmimų naudą – tiek Ritos, tiek Zitos savijauta pagerėjo. Be to, organizuojamos treniruotės paskatino moteris skirti didesnį dėmesį ne tik savo, bet ir artimųjų sveikatai, raginant juos kuo daugiau judėti.

Popieriaus karpymo būrelio vadovės Oksanos Kraipavičienės karpinys. (Nuotr. Oksanos Kraipavičienės)
Į aerobikos treniruotes susirenka įvairaus amžiaus moterys. (Nuotr. Jolitos Tekorienės)

2 komentarai:

Unknown rašė...

Laba diena visiems, noriu pasidalinti turima patirtimi su dr. Ajayi. Jis yra labai galingas žmogus, kurį palaimino jo priekinis tėvas padėti žmonėms, turintiems įvairių gyvenimo problemų. Aš išgyvenu blogesnį savo gyvenimo etapą, nes mano vyras man pasakė, kad nori skyrybų iš niekur, paklausiau jo, kur suklydau, tačiau jis man nieko neatsakė, o jis išsikraustė iš namų. Tai buvo tikrai įtempta, todėl laukiu pagalbos, kai sutikau dr. Ajayi burtininkas internete, po tam tikrų konsultacijų paaiškinau jam savo būklę ir sužinojau, kad mano vyras dirba su sekretoriumi darbe ir jis yra prižiūrimas jos, o didysis rašybos rašytojas man pasakė, ką reikia padaryti, ir aš laikiausi jo nurodymų, šiandien aš Aš didžiuojuosi moterimi, sakydama, kad mano vyras yra namuose su manimi, ir mes tikimės, kad mūsų antrasis vaikas bus dėkingas rašytojui Ajayi, jei jums reikia rašybos keitiklio pagalbos iškilus bet kokioms problemoms. tinkamas asmuo, norintiems tobulo ir tikroviško gyvenimo aprašymo lt. Susisiekite su jo „Viber“ ar „WhatsApp“ numeriu: +2347084887094 arba el. Paštu: drajayi1990@gmail.com

Anonymous rašė...

Labas pasauli! Aš esu čia, kad paliudyčiau savo kuklią patirtį su Egwali Dr. gydant įvairias ligas. Aš suteikiau šansą, štai šiandien aš esu liudydamas, kaip ši žavi ir patikima žolininkė užkalbėjo ir aš radau ramybę. Mano buvęs vyras sakė, kad jis man pasakė, kad be jokios apčiuopiamos priežasties turi eiti savo keliu, tik norėdamas sužinoti, kad jis miega su senu draugu iš kolegijos, man tai sukėlė daug skausmo, o tada jis pateikė skyrybų prašymą. Jis dingo maždaug metus, aš jo labai pasiilgau ir bet kokiu būdu padarysiu viską, kad tik atkurtume savo meilę, todėl turėjau su juo susisiekti su patikimu žmogumi ir bumu, likusi dalis buvo nuostabi, ir taip aš jį sugrąžinau į rankas, dabar gyvename laimingi, kaip sakė daktaras Egwali. Aš naudoju šį forumą norėdamas pasidalinti savo nuostabia istorija, o ir jūsų - ne išimtis, pabandykite ir lažinuosi, kad būsite labai patenkinti. Su juo galite bendrauti per bet kurią iš šių platformų. Paštas: Dregwalispellbinder@gmail.com / Whatsapp: +2348122948392