ketvirtadienis, spalio 06, 2016

Mirė iš Karklinių kilęs disidentas Kęstutis Jokubynas

Šiandien, spalio 6 d. eidamas 87-uosius metus mirė sovietinio režimo disidentas, politinis kalinys, pogrindžio spaudos leidėjas bei ilgametis Laisvosios Europos radijo lietuvių redakcijos darbuotojas Kęstutis Jokubynas, 1930 metais gimęs Karkliniuose.

1947 metais baigė Marijampolės gimnaziją (dab. Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija). Tais pačiais metais K. Jokubynas įstojo į Vilniaus universiteto Istorijos-filologijos fakultetą. 

Dar besimokydamas Marijampolės gimnazijoje, K.Jokubynas subūrė bendramokslių grupę, leido antitarybinį laikraštėlį „Laisvės varpas“. Už pogrindinę veiklą 1948 m. balandžio mėn. nuteistas 10 metų kalėti. 1954 metais paleistas, apsigyveno Sibire. 

1957-ųjų vasarą Igarkos uoste nesėkmingai bandė patekti į užsienio laivą – buvo suimtas ir nuskraidintas į Krasnojarsko KGB kalėjimą, kur visus metus buvo tardomas ir vėl nuteistas 10 metų kalėti. Kalėjo Taišeto ir Mordovijos lageriuose. Iš viso už pasipriešinimo veiklą sovietų lageriuose K. Jokubynas praleido 17 metų.

Atlikęs bausmę, grįžo į Vilnių, kur dirbo dabartinėje Lietuvos technikos bibliotekoje, 1974 metais neakivaizdžiai baigė bibliotekininkystės studijas Vilniaus universitete. Gyvendamas Vilniuje, aktyviai dalyvavo Žmogaus teisių gynimo sąjūdyje, organizuotame Maskvoje, taip pat lietuvių ir rusų pogrindžio spaudos leidyboje bei platinime. Jis perduodavo žinias apie Lietuvą pažįstamiems užsienio žurnalistams. 

1975 metais K. Jokubynas parašė atvirą laišką SSRS Aukščiausiosios Tarybos prezidiumo pirmininkui, prašydamas leisti išvykti pas brolį į Kanadą. Po dviejų neigiamų atsakymų, Kanados vyriausybės, JAV kongreso bei rusų rašytojo Andrejaus Siniavskio pastangomis 1977-ųjų balandį pagaliau gavo leidimą išvykti į Kanadą. Iki išvykimo K.Jokubynas išvertė dalį Aleksandro Solženicyno knygos „Gulago archipelagas“.

1976–1977 metais kartu su Juliumi Sasnausku, Dalia Sasnauskiene, Jonu Volungevičiumi, Jonu Pratusevičiumi, Angele ir Romualdu Ragaišiais, Birute Barauskaite, Zita Vanagaite, Elena ir Antanu Terleckais bei kitais leido nelegalų leidinį „Laisvės šauklys“, kuris paruošė dirvą Lietuvos laisvės lygos susikūrimui.

Nuo 1978-ųjų dirbo Laisvės ir Laisvosios Europos radijo būstinėje Miunchene. 1990-1994 metais dirbo Laisvosios Europos radijo Lietuvių skyriaus direktoriaus pavaduotoju. Nuo 1994-ųjų gyveno JAV. 

1994 metais K.Jokubynas gavo JAV prezidento Billo Clintono padėkos raštą. 

1999 metais prezidento Valdo Adamkaus dekretu apdovanotas Vyčio Kryžiaus ordino Karininko kryžiumi. 

2001 metais K.Jokubynas grįžo į Lietuvą, nors tik emigravęs į Kanadą kalbėjo, jog nesitiki kada nors grįžti į Tėvynę.

4 komentarai:

Donna Burkley rašė...

Mano begalinis pagyrimas skirtas šiam giliai kerėtojui, kurį verta mėgdžioti. Ačiū daktare. Sveiki, mano vardas Donna 38, aš gyvenu San Francisko įlankos rajone Kalifornijoje. Mano emocinis gyvenimas pasisuko labai stipriai ir buvo palaimintas, nes mane nukreipė šeimos draugas, tapęs seserimi, skausmas buvo toks nepakeliamas, kad mane traumavo, nes man skaudėjo, turėjau neramių naktų, dėl kurių mane beveik apgailestavau. likus maždaug metams iki mano susitikimo su daktaru Egwali, kuris padėjo atgaivinti tai, kas, mano manymu, dingo. Patikėkite, kad iš pradžių aš taip pat buvau netikintis dėl įvairių susitikimų su keletu rašybininkų ir svetainių, esančių ant savo žavingo vyro sugrąžinimo prie manęs ribos, aš visada buvau stipri ir žinojau, kad turi būti patikima vieta padėti mano pačios santuokinė trauma už tai iš tiesų sukėlė tiek daug chaoso. Kathy surado daktaro Egwali straipsnį ir atidavė jį man, aš susisiekiau su juo ir paaiškinau, ką išgyvenau, jis sakė, kad jis turėjo atlikti tam tikras apeigas, kurių metu buvo atliktos visos būtinos procedūros, nes tos apeigos buvo atliktos, mūsų gyvenimas buvo toks spalvingas, nuo to laiko jis yra mano idealus vyras ir myli mane bei mūsų vaikus. Dar kartą dėkoju jums, daktare, galite prisijungti prie jo bet kurioje iš šių terpių ir būti laiminga siela, nes tikiuosi, kad pasiseks!

„Viber“ / „WhatsApp“: +2348122948392
El. Paštas: dregwalispellbinder@gmail.com

Alberta Rose rašė...

Daugelis žmonių išgyvena skausmus savo santykiuose, sunku atsisakyti tikros meilės, kartais mes apsimetame, kad mums viskas gerai, bet mums ne taip. Siekdami gauti mylimą žmogų, taip pat stengiamės susigrąžinti savo džiaugsmą ir laimę. Daktaras Egwali yra čia, kad padėtų palūžusioms širdims, nes jis savo galingais meilės burtais sugeba ir gali susigrąžinti jūsų buvusius meilužius, partnerius, žmoną ir vyrą, nes esu gyvas liudininkas. Susisiekite su juo kuo greičiau naudodamiesi „WhatsApp“ numeriu +2348122948392 arba atsiųskite jam el. Laišką per /dregwalispellbinder@gmail.com

Anonymous rašė...

Tai buvo puikus garbės susitikimas, kai dr. Egwali išgydė ir padėjo atkurti mano iširusias santuokas, kurios žlugimo riba buvo vien dėl to, kad po daugelio metų buvimo kartu nesugebėjau susilaukti vaiko, aš taip pat jaučiausi blogai, nes tada vieną dieną jis nusprendė eiti savo keliu, kuris iš tikrųjų mane sužlugdė, o tai labai nepanašus į jį. Aš susisiekiau su dr. Egwali burtų namais dėl visko, kas dabar pasikeitė, nes mes vėl kartu ir laukiamės pirmojo vaiko. Labai džiaugiuosi, kad susipažinau su jumis, pone. Jūsų taip pat nėra išimtis. Susisiekite su juo šiandien dėl visų jūsų vedybinių ir sveikatos problemų, ir jūs džiaugsitės, kad tai padarėte .. Tai yra jo detalės
El. Paštas: dregwalispellbinder@gmail.com
„WhatsApp“: +2348122948392

Anonymous rašė...

Sveiki, vaikinai! Tai priklauso tik nuo šio nuostabaus burtų kolekcionieriaus, kuris yra vertas mėgdžiojimo, taip pat mano geriausia draugė Katherine .. Aš esu Donna Burkley. Aš gyvenu Kalifornijos San Francisko įlankoje, mano emocinis gyvenimas geriau pasikeitė nuo intervencijos „Egwali“, kurį pateikė mano brangus draugas tuo metu, kai visi manėme, kad tai padaryta atvirkščiai. Patikėkite, aš netikėjau dėl savo skirtingų susitikimų su daugybe būrėjų ir svetainių, kad visi sugrąžintum savo žavų, lengvai į akis žvelgiantį vyrą, neabejotinai turėdamas omenyje, kad turėjo būti patikima vieta , tada kathy atėjo su daktaro Egwali straipsniu, o po užtarimo su gydytoju poilsis buvo visiškai kitokia patirtis ir visiškai naujas meilės krepšys man ir vaikams. Šiandien mes vėl susituokėme ir gyvename gražiai, dabar galiu save vadinti tikru tikinčiu vaikinu, kuris kada nors galėtų įsivaizduoti, kad jis vis dar grįš, dar kartą ačiū jums. Dar daugiau malonės alkūnėms. Nesidrovėkite dėl to ir jūs išimtis..tai jo kontaktai. WhatsApp: +2348122948392 / paštas: dregwalispellbinder@gmail.com